Vilkår og betingelser
Velkommen til vår nettbutikk!
Henvendelser til oss
Gjelder din henvendelse spørsmål om pakker som er sendt eller endringer knyttet til din bestilling, send oss en epost eller benytt skjemaet her. Dette er fordi det ofte er vanskelig å oppfatte viktige detaljer i telefonen.
Vi svarer deg på alle henvendelser innen 48 timer. Ønsker du å ringe så svarer vi på telefoner fra mandag – fredag mellom kl 10.00 -17.00. Du har alltid rett til å henvende seg direkte til oss for å få hjelp i forbindelse med reklamasjoner, spørsmål om angrerett og annet som berører ditt kjøp eller din bestilling.
Ønsker du å returnere varene du har kjøpt må du betale frakten selv. Er det feil eller mangler vedrørende ditt kjøp betaler Happy Knitting frakten og sender deg vederlagsfritt et nytt produkt om du ønsker det. Du kan også velge å heve kjøpet. Du må være over 18 år for å handle hos oss.
Priser, frakt og levering
Alle priser som er oppgitt er uten frakt. Vi må ta forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.
Fraktpriser
Bestillinger før klokken 14 på hverdager sendes samme dag. Vi beregner normalt 2-4 dagers leveringstid. Forsinkelser som oppstår hos Posten/Bring kan forsinke din levering. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager. Vår leverandør er Posten/Bring. Vi gjør oppmerksom på at Posten sender ikke på lørdager. Vi sender alltid klimanøytral pakke med sporing.
Betalingsalternativer
Betalingsalternativene for netthandel er Klarna og Vipps.
Betal med Klarna
Når du legger inn en bestilling i nettbutikken med Klarna Checkout som den valgte betalingsmåten, sendes informasjon om produktene i ordren (navn, pris, antall, SKU) til Klarna. Når kjøpet er ferdig sender Klarna fakturerings- og leveringsadressen tilbake til nettbutikken. Disse dataene pluss en unik identifikator for kjøpet lagres deretter som fakturerings- og forsendelsesdata i bestillingen i WooCommerce.
Betal med Vipps
Betal gjerne med Vipps og Vipps hurtigkasse. Hurtigkassen slipper du å fylle ut skjema fordi de har dine data da du registrerte kontoen. Se personvern for privatpersoner. Vipps kundeservice finner du her
Du betaler frakt når du returnerer varer til oss
Blir du kredittsjekket sender Klarna et gjenpartsbrev til deg pr post eller epost. Dine personopplysninger vil bli behandlet etter gjeldene norsk lov. Les mer under personvern.
Du kan bli kredittsjekket
Returnerer du ditt kjøp uten å betale frakt gir Posten og et straffegebyr. Frakt og straffegebyr må du betale.
Reklamasjon
Er det feil med varen har du rett til å få tilsendt ny vare eller tilbakebetalt hele kjøps beløpet inklusiv frakt. Reklamasjonsrett gjelder i 7 dager etter at du har motatt varen fra oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice før du returnerer varen.
Angrerett
Du har 30 dagers angrerett. Du kan returnere ditt kjøp ved selv å betale frakten. Varene må være uskadede og ubrukte i originalemballasjen og må ikke ha vært i nærheten av av tobakksrøyk.
Les mer om hva Forbrukerrådet skriver om angrerett: https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/
Her kan du laste ned angrerettskjemaet: https://www.regjeringen.no/no/dokument/dep/bld/skjema/skjema-2/skjema-om-angrerett/id614564/
Salg og tilbud
Om ikke annet er nevnt er varer på tilbud/salg tilgjengelig så lenge lageret rekker.
Pakken som ikke kommer
Om pakken din ikke skulle dukke opp etter forventet tid så ta kontakt med kundeservice.
Uavhentede pakker
Varer til deg som ikke blir hentet på poststedet blir tillagt et beløp på 250 kr for å dekke våre kostnader i forbindelse med pakking, frakt og administrasjon.
HTTPS
Happy Knitting AS bruker SSL/TLS på hele nettstedet sitt slik at all trafikk mellom deg og oss er kryptert.
Vi benytter Cookies
Her kan du lese om Cookies https://happyknitting.no/cookieerklaering-eu/